Η θαυματουργός εικόνα "Παναγίας της Κεράς"απο το χωριό Μονή του Δημου Ανατολικού Σελίνου

Η θαυματουργός εικόνα "Παναγίας της Κεράς"απο το χωριό Μονή του Δημου Ανατολικού Σελίνου

Τετάρτη, 24 Μαρτίου 2010

Συμβουλές για το σωστό παιδικό κολατσιό

Τσιπς, σοκοφρέτες, τυρόπιτες και κρουασάν είναι τα αγαπημένα σνακ με τα οποία «κόβουν» την πείνα τους στο σχολείο...

Συμβουλές για το σωστό παιδικό κολατσιό

Τσιπς, σοκοφρέτες, τυρόπιτες και κρουασάν είναι τα αγαπημένα σνακ με τα οποία «κόβουν» την πείνα τους στο σχολείο καθημερινά. Είναι γεγονός ότι η νοστιμιά τους εύκολα ανταγωνίζεται το κολατσιό της μαμάς, το οποίο είναι και πιο υγιεινό. «Αν και λέω στο παιδί μου να του φτιάξω κάτι να πάρει μαζί στο σχολείο, προτιμά να τρώει από τα έτοιμα του κυλικείου. Οσο κι αν φωνάζω ότι δεν κάνει να τρώει κάθε μέρα τυποποιημένα προϊόντα και αναψυκτικά, δεν καταφέρνω να αλλάξω τις συνήθειές του», λέει στον «Ε.Τ.» η 42χρονη Ισμήνη Καλογεροπούλου, μητέρα ενός αγοριού 11 ετών.
Ωστόσο, είναι απαραίτητο να φροντίζουν οι γονείς προσωπικά το καθημερινό σχολικό κολατσιό των παιδιών από μικρή ηλικία, καθώς αποτελεί ένα πολύ καλό εργαλείο «μύησης» των μικρών φίλων στη σωστή και υγιεινή διατροφή. Η διαμόρφωση των προτιμήσεων του παιδιού απέναντι στο φαγητό γίνεται από μικρή ηλικία. Ετσι ένα παιδί που έχει μάθει να παίρνει πρωινό στο σπίτι και να έχει ως κολατσιό το σπιτικό σάντουιτς, έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να αναπτύξει μία υγιή στάση και έναν γερό οργανισμό.
«Είναι προτιμότερο να ετοιμάζουν οι ίδιοι οι γονείς το κολατσιό των παιδιών τους, γιατί με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουν την ποιότητα του μικρογεύματος. Η γενική σύσταση για ένα σωστό κολατσιό πρέπει να περιέχει μεγάλο ποσοστό υδατανθράκων, να είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη και να μην περιέχει πολλά λιπαρά, ενώ θα πρέπει να περιέχει βιταμίνες και ορισμένα άλλα χρήσιμα ιχνοστοιχεία», λέει στον «Ε.Τ.» η διατροφολόγος Παναγιώτα Γκίνη.
Ο «Ε.Τ.» συγκέντρωσε με τη βοήθεια της ειδικού μερικές λύσεις που δεν απαιτούν πολύ χρόνο και αφήνουν ευχαριστημένα τα παιδιά:
Μεσότιτλος Σάντουιτς της μαμάς
Αποτελεί μία από τις αγαπημένες επιλογές των παιδιών. Στην αγορά κυκλοφορούν διάφορα είδη ψωμιού, εκτός όμως από το άσπρο ψωμί, είναι καλό να συνηθίσει να τρώει και το αυτό της ολικής άλεσης, καθώς περιέχει περισσότερες βιταμίνες, φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά, τα οποία κάνουν καλό στον ανθρώπινο οργανισμό. Το περιεχόμενο του σάντουιτς πρέπει να διαθέτει συστατικά χαμηλά σε λιπαρά και με τη μεγαλύτερη δυνατή θρεπτική αξία, ενώ παράλληλα να είναι σταθερά στη δομή και την υφή τους προκειμένου να μεταφέρονται εύκολα. Επομένως, 1-2 φέτες κίτρινο τυρί, 1 φέτα βραστή ή ψητή γαλοπούλα, γιαούρτι ή μουστάρδα και λίγα λαχανικά όπως ντομάτα ή μαρούλι δημιουργούν ένα αρκετά θρεπτικό σνακ πλούσιο σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Σπιτικές πίτες

Μία καλή λύση αποτελούν οι τυρόπιτες και οι σπανακόπιτες. Και στις δύο περιπτώσεις, θα πρέπει να προσέξετε τα υλικά που θα χρησιμοποιήσετε. Φροντίστε τα τυριά που θα χρησιμοποιήσετε να έχουν χαμηλά λιπαρά και να είναι πλούσια σε ασβέστιο. Προτιμήστε ελαιόλαδο και αποφύγετε τη χρήση αλατιού, καθώς πολλά τυριά έχουν αυξημένη ποσότητα. Χρησιμοποιήστε και μανιτάρια σε περίπτωση που αρέσουν στο παιδί, καθώς είναι πλούσια σε πολύτιμες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Παραδοσιακά γλυκά
Το αγαπημένο κολατσιό των περισσότερων παιδιών αποτελεί κλασικό κρουασάν από το περίπτερο. Γι’ αυτό το λόγο ετοιμάστε ένα σπιτικό κέικ με λιγότερη ζάχαρη και μικρότερη ποσότητα σοκολάτας για να αντιμετωπίσετε τον ισχυρό αυτό «αντίπαλο». Μπορείτε, επίσης, να φτιάξετε κουλουράκια, τα οποία λόγω της στερεάς μορφής τους είναι εύκολα και στη μεταφορά τους, καθώς δεν λερώνουν. Τέλος, μπορείτε να του δώσετε και κάποιο γλυκό του κουταλιού, τοποθετώντας το μέσα σε ένα μικρό βαζάκι.

www.e-typos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου