γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστή
Όταν άλλαξε το ημερολόγιον και η Εκκλησία ακολούθησε το νέον ημερολόγιον, το Άγιον Όρος, ένεκα της παραδόσεως διετήρησε την χρήσιν του παλαιού ημερολογίου, χωρίς να διακόψη την επικοινωνίαν και εξάρτησίν του από το Οικουμενικόν Πατριαρχείον Κωνσταντινουπόλεως.
Μερικοί αγιορείτες μοναχοί, αυτοτιτλοφορούμενοι ''ζηλωτές'', εξ αιτίας της αλλαγής του ημερολογίου διέκοψαν την πνευματικήν επικοινωνίαν τους με το Πατριαρχείον και το υπόλοιπο Άγιο Όρος. Δεν συμμετείχον εις τα Λειτουργίας, τας πανηγύρεις, ούτε και επικοινωνούσαν με τους υπόλοιπους πατέρας.
Ο Γέροντας Ιωσήφ ελυπείτο πολύ δι' αυτήν την κατάστασιν. Προσπίπτει με δάκρυα και πόνον ψυχής και ικετεύει τον Άγιον Θεόν λέγοντας:
''Ημάρτομεν, ηνομήσαμεν ενώπιόν Σου και προδίδομεν το πανάγιόν Σου θέλημα και δικαίως μας παρέβλεψες ίνα ακαταστατούμεν και να πλανώμεθα του φωτός της αληθείας Σου. Ηγνοήσαμεν το στερέωμα της αληθείας, την ακράδαντον και αταλάντευτόν Σου Εκκλησίαν, το πανάγιον Σώμα, όπου μεθ' ημών ίδρυσας τη ιδία Σου παρουσία και παρεδόθημεν εις συμπεράσματα ανθρωπίνων σκέψεων και διαλογισμών. Μνήσθητι, Πανάγαθε, των οικτιρμών Σου και τα ελέη Σου, ότι από του αιώνος και έως του αιώνος εισίν''.
Με πολύ πόνον έκρουε την θύραν του θείου ελέους και ο Πανάγαθος Θεός δεν παρέβλεψε την ταπεινήν δέησίν του.
Εις την έντονην αυτήν προσευχήν, διηγείται ο μακάριος Γέροντας Ιωσήφ, με επήρε ο ύπνος. Τότε βρέθηκα ξαφνικά μόνος μου επάνω εις ένα μικρό κομμάτι του Αγίου Όρους, μέσα εις την θάλασσαν, που ταλαντευόταν από στιγμή σε στιγμή να βυθισθή.
Τρόμαξα και σκέφτηκα, ότι αφού αυτό αποκόπηκε από το σύνολον και ταλαντεύεται, σε λίγο θα βυθισθή και εγώ θα χαθώ. Τότε με ένα δυνατόν πήδημα βρέθηκα εις το σταθερόν μέρος του βουνού. Πράγματι, το μικρόν κομμάτι του βράχου που ευρισκόμουν, το κατέπιε η θάλασσα και εγώ εδόξασα τον Άγιον Θεόν, που με έσωσεν από τον όλεθρον!
Αμέσως συνέδεσα το όνειρον με το θέμα που με απασχολούσε και παρακαλούσα Τον Κύριον, ώστε να μη με αφήσει να πλανηθώ εις την κρίσιν μου''. Τότε άκουσε θεία φωνή να του λέγη: ''Η Εκκλησία ευρίσκεται εις το Οικουμενικόν Πατριαρχείον Κωνσταντινουπόλεως''.
Όταν επέστρεψαν με τους υπολοίπους Αγιορείτες Πατέρες, με την υπόδειξιν του Γέροντος Ιωσήφ και άφησαν τους ζηλωτάς, τότε εγνώρισαν έμπρακτα την δύναμιν της θείας Χάριτος εις τα Μυστήρια που ετελούσαν.
Ο παπα Εφραίμ ο Κατουνακιώτης έβλεπε πάντοτε την θείαν Χάριν εις την Θείαν Λειτουργίαν να καθαγιάζει τα Τίμια Δώρα, σε Σώμα και Αίμα του Χριστού. Όσον διάστημα ήταν με τους ζηλωτές έβλεπε κάτι ως κάλυμμα μπροστά του, το οποίον τον εμπόδιζε να βλέπει ευκρινώς την θείαν Χάριν. Το κάλυμμα αυτό, απομακρύνθηκε όταν επανήλθεν εις την ζώσαν Εκκλησίαν.
(Πνευματικαί εμπειρίαι Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστού - ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΚΑΡΑΚΑΛΛΟΥ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ)
Έκδοσις ''ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ'' 2005. (σελ. 200).
www.egolpio.gr
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ ΜΑΣ ΚΑΤΕΣΤΗΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΥΡΑΝΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΡΑΦΕΙ:
-ΚΑΙ ΑΝ ΕΓΩ Ο ΙΔΙΟΣ, Ή ΚΑΙ ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ, ΣΑς ΠΕΙ ΑΝΤΙΘΕΤΑ Ή ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕΓΩ ΣΑΣ ΠΑΡΑΔΙΔΩ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ, ΑΥΤΟΣ...
Α Ν Α Θ Ε Μ Α ΕΣΤΩ!
ΛΥΠΟΥΜΑΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΝΩ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΝ ΜΕΓΙΣΤΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΠΑΥΛΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΡΧΑΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ Ο,ΤΙ ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΟΙ ΔΕΧΟΝΤΑΙ Ως...ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ, ΔΙΟΤΙ ΕΧΕΙ ΠΡΟΦΗΤΕΥΤΕΙ ΟΤΙ ΣΤΟΥΣ Ε Σ Χ Α Τ Ο Υ Σ ΧΡΟΝΟΥΣ ΘΑ ΚΙΝΔΥΝΕΨΟΥΝ ΝΑ Π Λ Α Ν Η Θ Ο Υ Ν ΜΈΧΡΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΛΕΚΤΟΙ.
Φ Ο Β Ο Σ ΚΑΙ Τ Ρ Ο Μ Ο Σ ΑΔΕΛΦΟΙ!
ΣΑς ΘΥΜΙΖΩ ΟΤΙ ΚΑΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ, ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ, ΜΕ ΜΙΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΖΗΣΕ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΔΙΩΓΜΟΥΣ -ΕΩΣ ΚΑΙ ΞΥΛΟΔΑΡΜΟ- ΥΠΕΣΤΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΛΕΟΝΑΖΟΝΤΕΣ ΑΡΕΙΑΝΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ...
Σαλογραια είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά που λεει ο Απ.Παύλος και ο Γρηγόριος ο Θεολόγος τα γνωρίζω όμως αυτα που υποστηρίζουν καποιοι περι νεωτερικότητας δεν τα αναγνωρίζω.
Συγκεκριμένα το ημερολόγιο είναι ανθρωπινο επίτευγμα και δεν είναι θειο παράγγελμα.Διότι θεσπιστικε σε συγκεκριμένη ιστορική στιγμή για να βοηθήσει την Εκκλησία.Όταν όμως ανακαλύφθηκε το νεο ημερολόγιο η Οθρόδοξη Εκκλησία ακολουθησε το τροποποιημένο Ιουλιανό Ημερολολόγιο ενω καποιες αποσχισματικές ομαδες εμειναν "πιστες" στα ημερολογιακά τυπικά χανοντας την Αποστολική Διαδοχή και κατ'επέκταση την χαρη του αγίου Πνευματος και διαπιστωνεται αυτό απο τον φανατισμό και την μισαλοδοξία που τους διακρίνει και όταν τους πλησιασει νιώθεις μια ψυχολογική αναταραχή.
Τελειώνοντας θελω να τονίσω ότι το ημερολόγιο δεν σώζει αλλά η βιωματική πιστη στην Αγία Τραδα, οι εμτολές του Ευαγγελίου και υπακοή στα πααργγελματα των πατερων χωρίς να τα κολοβώνουμε.
Κλαό απόγευμα και ο Θεός να μας βοηθά.
Εγραψα ένα κατεβατό απάντηση και μου το...έφαγε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιγραμματικά θα ξαναπώ ότι οι ακολουθούντες το πάτριο εορτολόγιο, έχουν εγκυροτατες χειροτονίες από τους Ρώσους της Διασποράς.
Επίσης θα πω ότι και ο πάπας διαθέτει Αποστολική διαδοχή στις χειροτονίες του, αλλά αυτό απο την κόλαση της Αιρεσης δεν τον γλυτώνει.
Με την αλλαγή του εορτολογικού τύπου, τα αρχαία Τυπικά διασαλεύτηκαν, τον καημένο τον άγιο Γεώργιο, τον κάνατε κλωτσοσκούφι, μια τότε, μια άλλοτε, η νηστεία των Αγίων Αποστόλων ενίοτε μηδενίζεται και για τούτο η Κρατική Εκκλησία αναγκάζεται να τυπώνει κάθε χρόνο καινούργια τυπικά ώστε να βρίσκουνε άκρη οι ψάλτες και οι παπάδες...
Το θέμα είναι τεράστιο και πολύ σοβαρό για τους πιστεύοντες.
Ο καθένας ας πράξει κατά συνείδηση, γιατί με βάση τη συνείδησή του, θα τον κρίνει ο Κύριος
Χριστός Ανέστη!
Σαλογραια είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
Το ότι πηγαίνεις με το πάτριο ημερολόγιο δεν είναι κακό.Όμως προσπάθησε να πηγαίνεις σε Ναό που να έχουν σχεση-επικοινωνία ή με το άγιον όρος ή με τα αλλα Πατρειαρχία.Αυτο που λες για τους Ρωσσους της διασποράς είναι σωστοί διότι επι Πατριαρχου Αλεξίου της Ρωσσίας ενσωματόθηκαν με το Πατριαρχείο Μόσχας.Αν ο ναός που πηγαίνεις ακολουθεί αυτό το τυπικό ενγκρυτα και όχι φαντασιακά είναι έγκυρος, αν δεν το ακολουθεί ας με συνχωρεσεις αλλά ειναι σε αίρεση.
Η Αποστολική Διαδοχή υπάρχει μόνο σε όρθοδόξους, ο Πάπας δεν έχει Αποστολική Διαδοχή διότι έχει πεσει σε αίρεση και αποκόπηκε απο τον κορμό της Ορθοδόξου Εκκλησίας.Για να υπαρχει Αποστολική Διαδοχή σημαίνει ότι έχει μια συνεχεια στο συνοδικό συστημα απο τον καιρό των Αποστολων εως σήμερα την οποία ο Παπας δεν την έχει.Το αν παει η όχι στην κολαση είναι Ενδοτριαδική απόφαση και δεν χωρουνε ανθρώπινες σκεψεις και συλλογισμοί.
Ως προς τα τυπικά θα σου τονίσω ότι η Εκκλησία είχε διαφορες απο την εποχη του Αγίου Πολυκαρπου που ο άγιος μεταβέβηκε στην Ρωμη για να διευθετήσουν με τον Πάπα τον ταυτόχρονο εορτασμό του Πασχα,διότι η Εκκλησία της Ρωμης το εορταζε σε διαφορετική στιγμη και είχε διαφορετική νηστεία, όμως δεν επιτευχθηκε αυτή η συμφωνια και ο άγιος Πολύκαρπος δεν αποκόπηκε απο τον Παπα.Το ότι ο άγιος Γεωργιος έγινε κλωτσοσκούφι δεν μπορώ να το καταλάβω πρωτη φορα το ακούω.
Εν καατκλείδι προσπαθησε να είσαι κοντα στην Εκκλησία της Κων/πολης παρόλου που ταλανίζεται σφοδρως, μην αποκόβεσαι διότι η αποκοπή οδηγεί σε πλάνη και όπως έλεγε ο π.Πορφύριος ότι είναι καλύτερα να αμαρτανω μεσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία παρα να αγιαζω εκτώς απο αυτήν και όπως λεγει και ο αγιος Κυπριανός Καρχηδόνος εκτώς Εκκλησίας δεν υπάρχει Σωτηρία.
Καλή σου Μερα
Υ.Γ Ποιές Παλαιο/τικες Εκκλησίες εχουν επικοινωνία με τους Ρωσσους της Διασπορας και οι Δεκατεσσεροις (14) Αρχιεπίσκοποι Αθηνων;
Μη μιλάτε για δεκατέσσερις συνόδους, αγαπητέ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρεις είναι οι σύνοδοι με το πάτριο, και η διαφορά τους βρίσκεται στο πώς δέχονται τους εκ του νέου εορτολογίου επιστρέφοντας...
Και ναι, έχουν όλες σχέσεις με τους Ρώσους της Διασποράς, μέχρι προτινος τουλάχιστον αυτό ήξερα και απο εκεί έλκουν την εγκυρότητα των χειροτονιών τους.
Θα σας σύστηνα να διαβάσετε ο υπέροχο βιβλίο του Γιατρού και φίλου του Φώτη Κόντογλου( και με εισαγωγή Κόντογλου) γραμμένο βιβλίο ΚΑΤΑ ΕΝΩΤΙΚΩΝ από τις εκδόσεις ΖΕΦΥΡΟς ή ΑΣΤΗΡ...
Αν το διαβάσετε θα καταλάβετε μερικά πράγματα που ο χώρος εδώ δε δίνει την άνεση να τα λέμε...
ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ, Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΝΑ ΠΟΡΕΥΕΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤ'ΑΝΘΡΩΠΑΡΕΣΚΕΙΑ.
Η επιλογή της Οδού της Α λ η θ ε ί α ς ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΣΚΛΗΡΟ ΚΟΣΤΟΣ...ΟΜΩΣ...ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ...
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Y.Γ. ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΑΛΟΜΟΙΡΟΥ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαλογραια είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο βιβλίο το είδα online και ομολογω ότι γραφει πραγματα που και εγω υποστηρίζω όμως δεν είδα να γραφει ότι το Πατριο ημερολόγιο είναι το σωστό ουτε και η Αληθεια είναι στην διασπασμένη πολυσυνοδικότητα.Το βιβλίο εναντιώνεται στις Δυτικές διδασκαλίες που συμφωνώ απόλυτα, αλλά δεν είδα να υποστηρίζει την σχισματικότητα εντως της Ορθοδόξου Εκκλησία.
Εν ολίγης όλοι οι γερονταδες που εζησαν με το νεο ημερολόγιο δεν είναι και παπόφιλοι, αλλά και δεν αποσχισματιστικαν απο την Ορθόδοξη Εκκλησία.Και θα επαναλάβω "εκτώς Εκκλησίας δεν υπάρχει Σωτηρία".
Καλό σας απόγευμα και ο Θεός εν το βίο βοηθός.
Διόρθωση...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο βιβλίο έχει αποψεις υπέρ του Παλαιού Ημερολογίου,αλλά ο συγγραφεας δεν σημαινει ότι είναι και αληθητος.Εξαλου ο π.Παίσιος το είχε πει ότι με το διπλό εορτασμό των αγίων ο διαβολος έχει ενα επιπλέον κτυπημα.
Καλό απόγευμα.