Η θαυματουργός εικόνα "Παναγίας της Κεράς"απο το χωριό Μονή του Δημου Ανατολικού Σελίνου

Η θαυματουργός εικόνα "Παναγίας της Κεράς"απο το χωριό Μονή του Δημου Ανατολικού Σελίνου

Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010

Σύγκρουση αλήθειας και ψεύδους


Οι εκκοσμικευμένες ιδιοτελείς αντιλήψεις περί του θεολογικού διαλόγου με το Βατικανό προκαλούν στους υποστηρικτές αυτού αλλοιώσεις και εκπτώσεις εκ της δογματικής ορθοδόξου αληθείας



Την προβλεπόμενη από τους ιερούς κανόνες παραδειγματική τιμωρία του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσοστόμου, σε περίπτωση μη ανάκλησης των νεοφανών θέσεων περί της Εκκλησίας που υποστηρίζει ζητά από την Ιερά Σύνοδο ο λόγιος και ταπεινός στο φρόνημα Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ.
Αντί ανακλήσεως των περίεργων και μη ορθοδόξων θέσεων ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας αντιδρά με μήνυση σε βάρος του πολιού Ιεράρχη. Το γεγονός αυτό δεικνύει ει μη τι άλλο απώλεια ψυχραιμίας και ίσως ενοχικά συμπλέγματα. Είναι η δεύτερη φορά που ο σχετικά νεαρός στην ηλικία Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος προσφεύγει η απειλεί να επικαλεσθεί την πολιτική δικαιοσύνη! Η πρώτη ήταν στις τελευταίες αρχιεπισκοπικές εκλογές, όπου άφησε αιωρούμενες και άδικες, όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων από την εισαγγελική έρευνα που διεξήχθη, καταγγελίες κατά του υποψηφίου τότε Μητροπολίτη Σπάρτης Ευσταθίου περί δήθεν εκβιαστικών συμπεριφορών...
Η διαφορά είναι πως τώρα το πρόβλημα που έχει ανακύψει αφορά αποκλειστικά την αλήθεια της Εκκλησίας. Αρκεί βέβαια μόνο να αναλογισθεί κανείς τη διαφορά ηλικίας, που χωρίζει τους δύο Ιεράρχες και την ανάλογη προσφορά των δυό στο στίβο της ιερατικής διακονίας τους για να κατανοήσει που βρίσκεται η αλήθεια και που το ψεύδος.
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος πάντως και η Ιερά Σύνοδος ενώπιον αυτής της απρόβλεπτης εξελίξεως επέλεξαν επί του παρόντος την ουδετερότητα. Η γνωστή αυτή τακτική αποσκοπεί κυρίως στην παρασκηνιακή διαπραγμάτευση επούλωσης της εδώ και καιρό εκκολαπτόμενης σύγκρουσης που έχει ως βασικό αίτιο τα ανοίγματα σε έναν καταδικασμένο πλέον ως προς τον τρόπο διεξαγωγής του θεολογικό διάλογο Ορθοδόξων Χριστιανών με το κρατίδιο (!) του Βατικανού.
Η ουδετερότητα ωστόσο, στο συγκεκριμένο ζήτημα, που αμιγώς και δίχως την παραμικρή αμφιβολία έχει να κάνει με την αλήθεια και το ψεύδος λειτουργεί ως βαρύτατη ύβρη απέναντι στον τριαδικό Θεό! Βέβαια για πολλούς σύγχρονους ρασοφόρους μας που εμφανώς κλυδωνίζονται ανάμεσα στη συνειδητή επιλογή της εκκοσμίκευσης και στην εφαρμογή των ευαγγελικών διδασκαλιών η ανωτέρω διαμάχη κρίνεται σαν ένα απλό καπρίτσιο που συνδέεται με φθηνούς εντυπωσιασμούς... Αλλά, δεν είναι έτσι! Αντιθέτως θα λέγαμε, πως το ανακύπτον θέμα δεν αφορά όπως άλλα επισκοπικές έδρες εξουσίας, κάτι που θα δικαιολογούσε εν μέρει την επιλογή της ουδετερότητας. Ούτε έχει να κάνει με προσωπικά κριτήρια δηλαδή με το πόσο φίλος η αρεστός είναι ο ένας η ο άλλος Ιεράρχης. Πρόκειται για ένα βασικό δογματικό θέμα ουσίας της ορθόδοξης πίστης που σ’ άλλες περιπτώσεις θα προκαλούσε έκτακτη σύγκληση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας ακόμη και παρεμβάσεις άλλων Ορθοδόξων Πατριαρχείων και Εκκλησιών.
Άλλωστε, όποιος γνωρίζει εκ του σύνεγγυς το ήθος και τον χαρακτήρα του Μητροπολίτη Κυθήρων κατανοεί πως ουδέποτε ο εν λόγω κληρικός της Αγίας μας Εκκλησίας θα έμπαινε σε μία στενάχωρη για την Εκκλησία διαδικασία εάν δεν ήταν απολύτως βέβαιος πως υφίσταται μεγάλος κίνδυνος διαστρέβλωσης της δογματικής αλήθειας. Ως θεματοφύλακας της πίστεως λειτουργεί, όπως υποσχέθηκε κατά την χειροτονία του και όχι ως άνθρωπος που επιθυμεί να σπιλώσει, να διασύρει και να κατηγορήσει αδίκως έναν αδελφό του Ιεράρχη. Ποιές όμως ήταν οι συγκεκριμένες διαστρεβλώσεις της αλήθειας εκ μέρους του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου που συνέβαλαν ώστε να λύσει τη σιωπή του ο Κυθήρων Σεραφείμ; Αυτές, όπως αναφέρει ο ίδιος αντλούνται από την γραπτή απάντηση που έδωσε ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος σε κείμενο που αφορούσε τον θεολογικό διάλογο του καθηγητή Δογματικής της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης Δημήτριου Τσελεγγίδη. Απάντηση που γνωστοποιήθηκε στους Αρχιερείς τον Οκτώβριο του 2009. Ωστόσο, επισημαίνει πως ανέμενε για πολλούς μήνες από τον Μεσσηνίας Χρυσόστομο να διορθώσει τα θεολογικά επικίνδυνα ατοπήματά του. Δεν το έπραξε και έτσι αναγκάζεται δημοσίως να τον καταγγείλει ζητώντας ταυτόχρονα από την Ιερά Σύνοδο να το εξετάσει. Αντί εξετάσεως η τελευταία το παρέπεμψε στην αρμόδια Συνοδική Επιτροπή...
Αναλυτικά ο Κυθήρων Σεραφείμ περιγράφει στην επιστολή του, αποσπάσματα της οποίας παραθέτουμε την αιτία της παρέμβασής του. Συγκεκριμένα:
«Στην §13 του άρθρου σας δεν κατανοώ εις τι έγκειται η επιφύλαξή σας και το «εκκλησιολογικό απαράδεκτο και το αντιφατικό». «Η Εκκλησία του Χριστού, είναι Μία και Αδιαίρετη, πριν το σχίσμα, σήμερα είναι διηρημένη, αφού βρισκόμαστε σε σχίσμα, αυτό επιβεβαιώνει το περιεχόμενο της §41 του Κειμένου της Ραβέννας»!!! Η εκφρασθείσα ανωτέρω θέση και άποψη που διατύπωσε ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος εξισώνει την αλήθεια με το ψεύδος! Αν ο ίδιος λοιπόν δεν κατανοεί τι ακριβώς γράφει τότε τα λόγια περιττεύουν... Και επιπλέον προσθέτει ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος «...Σας διαφεύγει: Ότι όταν δεν υφίσταται σχίσμα τότε δεν υπάρχει Μία αόρατη Εκκλησία, αλλά η Μία και Αδιαίρετη Εκκλησία, η οποία εκφράζεται σε κάθε τοπική Εκκλησία και δεν θεωρείται αθροιστικώς η Καθολικότητά της»!
«...Κατά την ανωτέρω άποψιν ταύτην –γράφει ο Κυθήρων Σεραφείμ -η Αγία του Χριστού Εκκλησία μας θα είναι δια πάντα διηρημένη, εφ' όσον υφίσταται το σχίσμα των Ρωμαιοκαθολικών, αλλά και κατά την ιδίαν λογικήν θα ίσχυε ότι, και εν η περιπτώσει επετυγχάνετο η ένωσις, πάλιν Αύτη, η Μία Εκκλησία θα είναι διηρημένη, λόγω υφισταμένων εσωτερικών σχισμάτων, αλλά και διότι εκ των Ρωμαιοκαθολικών έχουν απ' αιώνων αποσχισθή διαμαρτυρόμεναι αι προτεσταντικαί παραφυάδες...Η μόνη και αληθής Εκκλησία του Χριστού είναι η Ορθόδοξος Εκκλησία, η ακραιφνώς και αναλλοιώτως φυλάττουσα την αρχαιοκαθολικην παράδοσιν, την Ευαγγελικήν, Αποστολικήν και Αγιοπατερικήν πίστιν και κληρονομίαν, η Μία Άγια Καθολική και Αποστολική Εκκλησία...»
Να επανορθώσει η να καθαιρεθεί
«Δι' όλων των ανωτέρω –προσθέτει- πιστεύω ότι καταδεικνύεται η ασφαλής οδός της διορθώσεως και επανορθώσεως της εσφαλμένης ταύτης καιρίας δογματικής αποκλίσεως και νενοθευμένης εκκλησιολογίας. Η συγκεχυμένη εκκλησιολογία επιφέρει κλυδωνισμούς εις τα θέματα πίστεως και εκτροπήν εκ της ορθοδόξου πνευματικής τροχιάς. Ούτως εχόντων των πραγμάτων πας τις Επίσκοπος όχι μόνον δεν δύναται να εκπροσωπή την οικείαν Αυτοκέφαλον Ορθόδοξον Εκκλησίαν εις Θεολογικής Επιτροπάς Διαλόγων, έστω και αν προ και μετά τας συναντήσεις μετά των ετεροδόξων αναφέρεται, όπως υπεγραμμίσθη εις την παρελθούσαν Τακτικήν σύγκλησιν της ΙΣΙ, κατά τον παρελθόντα Οκτώβριον, εις την οικείαν Ιεράν Σύνοδον, εν η περιπτώσει δεν εμφορείται υπό υγιούς ορθοδόξου φρονήματος, αλλ' ουδέ «εν καθέδρα πρεσβυτέρων» και «εκκλησία λαού» δύναται να ίσταται και προΐσταται».
Η απάντηση του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
Με μηνυτήρια αναφορά προς τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο για εξύβριση, δυσφήμηση και διασυρμό (!) απάντησε ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος κατά του Κυθήρων Σεραφείμ. Ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος ωστόσο απέφυγε να μιλήσει επί της ουσίας και να ανακαλέσει τα όσα περίεργα διατύπωσε στην απάντησή του προς τον Δημήτριο Τσελεγγίδη.
«Καταγγέλλω ενώπιον τής Ιεράς Συνόδου τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ (Στεργιούλη) για την εις βάρος μου αξιόποινη συμπεριφορά και αιτούμαι την κατ’ εφαρμογήν του άρθρου 143 του Νόμου 5383/1932 «Περί Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων και της προ αυτών διαδικασίας» περιγραφομένη διαδικασία, άλλως θα ενεργήσω τα νόμιμα για την προάσπιση των δικαιωμάτων μου στα αρμόδια πολιτικά και ποινικά δικαστήρια», αναφέρει.
Σε επιστολή εξάλλου που απέστειλε ως απάντηση στις καταγγελίες του Κυθήρων Σεραφείμ προβαίνει σε απολογητικού είδους διευκρινήσεις σχετικά με τον τρόπο που ενήργησε ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος στο θεολογικό διάλογο, χωρίς στην ουσία να απαντά στη συγκεκριμένη καταγγελία! Επίσης με ανοίκειο τρόπο στρέφεται κατά του Ιεράρχη κατηγορώντας τον ως αθεολόγητο!!!
Όλα δείχνουν ότι η υπόθεση θα έχει και συνέχεια. Ελπίζουμε αυτή να δοθεί στα αρμόδια Συνοδικά όργανα και με γνώμονα την ταύτιση με την αλήθεια και τη στηλίτευση του ψεύδους...

φωτογρ. Ὁ Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ

Συντάκτης: Δ.ΜΑΚΡΗΣ
Πηγή: ΣΤΥΛΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου