Οι προσφορές στα μαγαζιά προκαλούν τον εγκέφαλο με τον ίδιο τρόπο που τον εξάπτει η σεξουαλική επαφή
ΛΟΝΔΙΝΟ Το shopping σαν υποκατάστατο του σεξ; Φαίνεται ότι όσοι το πίστευαν δεν είχαν και τόσο άδικο. Οι μεγάλες προσφορές στα μαγαζιά και στα προϊόντα που πωλούνται σε τιμή ευκαιρίας εξάπτουν τον εγκέφαλο με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως η σεξουαλική διέγερση, υποστηρίζουν βρετανοί ερευνητές σε έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό για εμπόρους «Τhe Grocer».
Σύμφωνα με όσα έγραφαν χθες βρετανικές εφημερίδες, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι «ευκαιρίες» και οι « προσφορές» προκαλούν στον εγκέφαλο του καταναλωτή τόσο μεγάλη και ευχάριστη διέγερση όση νιώθουμε στη διάρκεια μιας ερωτικής επαφής. Οι επιστήμονες μέτρησαν την εγκεφαλική δραστηριότητα στις περιοχές του εγκεφάλου που έχουν σχέση με το συναίσθημα, την ώρα που μία ομάδα 50 εθελοντών εκτελούσε σχετικές δραστηριότητες online, όπως αγορές και παρακολούθηση πορνογραφικών ταινιών. Οπως ανακάλυψαν, ένα δωρεάν ή εκπτωτικό κουπόνι για την αγορά κάποιου προϊόντος μπορούσε να διεγείρει τον εγκέφαλο όσο και η παρακολούθηση μιας ερωτικής σκηνής.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν το σύστημα iΜotion, που καταγράφει τις κινήσεις των ματιών και τις συναισθηματικές αντιδράσεις του σώματος σε μια κλίμακα από το 1 ως το 10. Βρήκαν ότι οι αντιδράσεις στην παρακολούθηση σεξουαλικών σκηνών αλλά και στις δελεαστικές υποσχέσεις για «προσφορές» και «ευκαιρίες» στα μαγαζιά εντάσσονται στο ίδιο φάσμα (5-7 βαθμών) της κλίμακας, το οποίο συνδέεται με το είδος της διέγερσης που νιώθει κανείς όταν βλέπει ερωτικές ή πορνογραφικές εικόνες. Ενα τρόφιμο που βρισκόταν σε προσφορά, μαζί με ένα δωρεάν βιβλίο για παιδιά με δημοφιλείς χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων, είχε απήχηση 5,8 βαθμών στους καταναλωτές.
Η έρευνα, η οποία βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, διενεργείται από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Γουέστμινστερ για λογαριασμό ενός βρετανικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ: Τhe Ιnstitute of Ρromotional Μarketing.
Τα πρώτα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι οι προσφορές και οι ευκαιρίες δελεάζουν σοβαρά τους καταναλωτές. Οι ειδικοί της ψυχολογίας του μάρκετινγκ πιστεύουν ότι ο μέσος καταναλωτής αποφασίζει αν θα αγοράσει κάτι ή όχι μέσα σε δευτερόλεπτα από τη στιγμή που το βλέπει, συνεπώς μια «προσφορά» πρέπει να ξεχωρίζει.
«Είναι ακόμη νωρίς, αλλά τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν μια άμεση συνάρτηση ανάμεσα στην έντονη σεξουαλική έξαψη και στις προσφορές στα προϊόντα σε τιμή ευκαιρίας» λέει ο Κόλιν Χάρπερ, ένας από τους ερευνητές. Αλλοι πάντως ειδικοί τονίζουν ότι τα προϊόντα που διήγειραν περισσότερο τους καταναλωτές στην έρευνα ήταν, ούτως ή άλλως, μερικά από όσα έχουν τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου