Η οικονομική κρίση μεταφέρει το επίκεντρο της διασκέδασης από τις πίστες στα σαλονάκια των σπιτιών μας
Σαββατοκύριακο με τη θερμοκρασία να μη θυμίζει μέσα Νοεμβρίου. Μέχρι πρότινος αυτό σήμαινε γεμάτα εστιατόρια και μπαρ, τα καταστήματα ρούχων θα πουλούσαν είδη ένδυσης κατάλληλα μόνο για νυχτερινές εξόδους και οι αξιωματικοί της Τροχαίας θα ξεχύνονταν το βράδυ στους δρόμους προκειμένου να σημειώσουν πάμπολλες παραβάσεις σε θέματα στάθμευσης. Σε εποχές κρίσης όμως η εικόνα αλλάζει. Η κίνηση μεταφέρεται από τα μπαρ στα σαλόνια, ενώ η Αστυνομία έχει να ελέγξει καταγγελίες για παράβαση των... ωραρίων κοινής ησυχίας. « Στην παρέα μου έχουμε καταργήσει τις εξόδους σε μπαρ και νυχτερινά κέντρα. Αντιθέτως, σχεδόν κάθε μέρα μαζευόμαστε σε κάποιο φιλικό σπίτι» λέει η φοιτήτρια του Πανεπιστημίου Πειραιά κυρία Μαρία Σιτζάνη. «Διασκεδάζουμε και δεν ξοδεύουμε πολλά χρήματα. Ακόμη και φίλοι μου που εργάζονταιδεν μπορούννα ανταποκριθούν στις πανάκριβες τιμές της αθηναϊκής νυχτερινής διασκέδασης» προσθέτει. Ο φίλος της κυρίας Σιτζάνη κ. Φοίβος Μαρκάτος δεν εμφανίζεται καθόλου σίγουρος για το κατά πόσον το οικονομικό είναι ο κύριος λόγος της προτίμησης στη διασκέδαση... εσωτερικού χώρου. «Παραγγέλνουμε συνέχεια delivery» λέει γελώντας. Η ώρα μπορεί να περνάει, όμως κανείς από την παρέα των νέων από τα νότια προάστια δεν φαίνεται να βιάζεται να επιστρέψει στο σπίτι του. Αλλωστε οι επιλογές είναι άφθονες. «Αυτό που κάνει τα γλέντια στα σπίτια ξεχωριστάείναι ότι καθορίζεις απόλυτα εσύ το πώς διασκεδάζεις. Θα φάμε, άλλες φορές θα ακούσουμε ή θα παίξουμε μουσική ή ακόμη και επιτραπέζια παιχνίδια» .
Στο «Τρίτο Στεφάνι» του Κώστα Ταχτσή η Νίνα, η βασική ηρωίδα, βρίσκει καταφύγιο στον δύσκολο καιρό της Κατοχής στο χαρτοπαίγνιο. Για πολλές νεανικές παρέες η τράπουλα είναι ένας τρόπος να γλιτώσουν... χρήματα διασκεδάζοντας. « O,τι και να γίνει, μία φορά την εβδομάδαθα μαζευτούμε σπίτι για να παίξουμε πόκερ. Το χρηματικό διακύβευμα είναι ανύπαρκτο ή ελάχιστο. Με λίγα ευρώδιασκεδάζεις, νιώθεις αγωνία και περνάς την ώρα σου πολύ καλύτερααπό το να βγεις σε ένα μπαρ, όπου και περισσότερα χρήματα θα ξοδέψεις και η διασκέδαση είναι κάθε άλλο παρά εξασφαλισμένη» τονίζει ο 26χρονος κ. Ισίδωρος Κωστόπουλος.
Η στροφή σε σπιτικά γλέντια δεν περιορίζεται στις φοιτητικές παρέες, όπου συνήθως τα χρήματα είναι λίγα και ο ελεύθερος χρόνος πολύς. «Για μένα η καλύτερη διασκέδαση είναι να επισκεφθώ φίλους ή να έρθουν αυτοί σε μένα. Πάντα συνέβαινε αυτό, δεν είναι ότι άλλαξα τις προτιμήσεις μου εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Αρκετοί φίλοι μου όμως το έκαναν» λέει ο 31χρονος ιδιωτικός υπάλληλος κ. Στέλιος Χριστόπουλος. «Το θέμα είναι οι άνθρωποι να προσπαθούν να περάσουν όσο καλύτερα γίνεται χωρίς να γίνονται μίζεροι. Μια χαλαρή επίσκεψη δεν χρειάζεται ούτε ντύσιμοούτε ιδιαίτερο προγραμματισμό,πράγμα σημαντικό αν εργάζεσαι πολλές ώρες» προσθέτει. Η εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, αν και όχι αυστηρή μέχρι στιγμής, ρίχνει και αυτή τη σκιά της στην αθηναϊκή νύχτα. «Αρκετοί φίλοι είναι αρνητικοί στο να κλειστούν σε χώρους όπου δεν μπορούν να καπνίζουν» λέει η κυρία Ελένη Μάτσα, που αποκαλύπτει ότι οι βραδινές της έξοδοι δεν ξεπερνούν τις δύο ανά μήνα. «Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν βλέπω τους φίλους μου. Στις οικιακές συγκεντρώσειςμας όλα τα φτιάχνουμε εμείς, από τα γλυκά ωςτη... μουσική, αφού διοργανώνουμε βραδιές καραόκε. Ειδικά το τελευταίο έχει προκαλέσει πάμπολλες φορές τις αντιδράσεις των γειτόνων» λέει γελώντας η κυρία Ελένη Μάτσα. «Ολοι αυτοί είναι τρόποι για να περάσεις καλά και να εξοικονομήσεις χρήματα προκειμένου να τα διαθέσεις σε πράγματα που σε ενδιαφέρουν πραγματικά, όπως είναι για μένα τα ταξίδια στο εξωτερικό. Πριν από λίγο καιρό επισκέφθηκα το Λονδίνο, το οποίο θεωρείται από τις πιο ακριβές πόλεις. Είχα βέβαια το πλεονέκτημα ότι ήμουν φιλοξενούμενη,όμως τα συνολικά μου έξοδα για διακοπές μιας εβδομάδας δεν ξεπέρασαν τα 250 ευρώ» προσθέτει.
Shopping therapy από τον καναπέ
Περίπου 162.000 νέους τηλεθεατές κατέγραψε η ΑGΒ για τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο σε σχέση με τα αντίστοιχα νούμερα της περυσινής χρονιάς. Η μέση τηλεθέαση σημείωσε αύξηση κατά 21 λεπτά ημερησίως. Η στροφή του κοινού στην οικιακή ψυχαγωγία δεν φαίνεται μόνο από τις τηλεοπτικές μετρήσεις. Μέσα στο πρώτο εννιάμηνο του 2010 η ψηφιακή πλατφόρμα της συνδρομητικής τηλεόρασης Νova υποδέχτηκε 21.954 νέους συνδρομητές. Την ίδια στιγμή, τα εισιτήρια του σινεμά παρουσιάζουν πτωτική πορεία της τάξεως του 10%. «Το σινεμά ή το θέατρο είναι μια από τις αγαπημένες μου διασκεδάσεις. Φροντίζω όμως να κυνηγώ κυρίως τις διάφορες προσφορές για δωρεάν προσκλήσεις» επισημαίνει η κυρία Μάτσα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου